20090120

yine de en güzel şey sendin Madonna.


Sabah okuduğum gazeteden bir kaç haber;

'ODTÜ'lü iki öğrencinin fotoğraflarını çeken kişi yemekhane görevlisi olduğunu söyledi. Yemekhane görevlileriye yüzdeşleştirilen kişinin kimliğinin sahte olduğu anlaşıldı. Bu kişinin sivil giyimli asker olduğu tespit edilince arbede çıktı'

Buraya gelmeden hemen önce, İngiltere’de sol liberal bir yayın olarak bilinen ‘Prospect’ dergisinin, Amerikan Genelkurmay Başkanı David Petraeus’u, ‘2008’in entelektüeli’ seçtiğini şaşlınlıkla gördüm. Önce gözlerime inanamadım, ironik bir haber olduğunu düşündüm (bir kez ironik bir yazıyı dalgınlıkla ciddiye almıştım) o nedenle tüm sayfayı ciddi biçimde okudum. Ne yazık ki, ciddiymiş, dergi zamanında Irak savaşına karşıymış, ama
zor zamanlarda orijinal, değişim getiren fikir üretmek önemliymiş, Petraeus da, modern
savaşın insan hayatına önem veren yöntemlerle kazanılması gerektiğini söyleyen insancıl savaş doktrinini (‘humane warfigthing dictine’) üretmiş! O nedenle, bu unvanı hakediyormuş!


Bakış açısındaki çarpıklığı bir de benim söylememe gerek var mı, bilmiyorum. Demek ki neymiş, ‘Bu kapıdan Ermeniler ve Yahudiler giremez, köpekler girebilir’ demek ‘demokratik tepki’ymiş!
Pes doğrusu.
Kendi haklılıklarına o kadar inanıyorlar ki, ne yaptıklarını görmüyorlar bile.


Bu haberler uzadıkça uzuyor. Bir o kadar savaş yanlısı, bir o kadar 'öteki' leştiren yakınlıklar, bir o kadar ikna edilemez bir ırkçılık...

Gazetenin en son sayfasında 1958 doğumlu Madonna'nın bir tek göbek deliğinin pörsüdüğü ve gazetedeki en güzel şey olduğunu farkettim. Ona baktım uzun uzun...O da olmasa.

Hiç yorum yok: